Ekonomi

Starbucks CEO’su Baristalardan ve Müşterilerden Değişim Çağrılarıyla Karşı Karşıya

Starbucks’ın (NASDAQ:SBUX) yeni CEO’su Brian Niccol, göreve başlarken ikili bir zorlukla karşı karşıya. Sadece yatırımcıları şirketin kahve dükkanlarının ABD’deki popülerliğinin devam ettiğine ikna etmekle kalmayıp, aynı zamanda iyileştirmeler talep eden baristalar ve sadık müşterilerden gelen endişeleri de ele alması gerekiyor.

Starbucks’taki baristalar, sürekli personel yetersizliği, yetersiz ücret ve yan haklar ile dükkanlardaki agresif müşterilerle başa çıkma zorlukları olarak tanımladıkları konulardaki memnuniyetsizliklerini dile getiriyorlar. Müşteri etkileşimlerini yönetmek için net politikalar ve destek talep ediyorlar. Long Island, New York’tan bir barista ve sendika organizatörü olan Liv Ryan, özellikle personel eksikliğine son verilmesini ve zor müşterilerle başa çıkmak için daha iyi rehberlik talep etti.

Müşteri cephesinde ise kahvenin kalitesi hakkında şikayetler var, bazıları aşırı kavrulduğunu söylüyor. 19.000’den fazla Starbucks şubesini ziyaret etmiş olan Winter adlı bir müşteri, dükkanların atmosferinden hala keyif aldığını belirtirken, kahve kalitesinin 1997’den beri düştüğünü, bunun nedeninin de deneyimi mutlaka geliştirmeyen özel siparişlerle daha karmaşık hale gelen menü olduğunu ifade etti.

ABD’deki dördüncü çeyrek aynı mağaza satışlarının %6 düşmesi ve önümüzdeki mali yıl için kazanç rehberliğini geri çekmesine yanıt olarak Niccol, Salı günü “istisnai hizmet” sunmak için baristaları destekleme ihtiyacını kabul etti. Bir video açıklamasında, mağaza içi personel sorunlarını ele alma, darboğazları azaltma ve baristalar için süreçleri basitleştirme gerekliliğini vurguladı.

Baristalar arasındaki sendika organizatörleri, işçilerle sözleşme görüşmelerinin tamamlanması için baskı yapıyor. San Antonio’dan bir sendika organizatörü olan Parker Davis, yıl sonuna kadar toplu iş sözleşmesine varma arzusunu dile getirdi.

Niccol, Starbucks’ın dördüncü çeyrek ve tam yıl kazançlarının açıklanmasının ardından 30 Ekim’de yapılacak şirket kazanç görüşmesinde potansiyel değişiklikler hakkında daha fazla ayrıntı paylaşacağına söz verdi.

William Blair’den Sharon Zackfia dahil analistler, Niccol’un stratejisinin bu sorunları ele almak için mağazalardaki çalışma saatlerini artırmayı ve sınırlı süreli tekliflerin sıklığını azaltmayı içerebileceğini tahmin ediyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haber-sariz.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu