Teknoloji

Elektrikli araçlar çarpışma testine nasıl tabi tutulur?

Elektrikli araçlar birçok farklı özelliğe sahip olabiliyor. Tamam ama çarpışma testlerinin nasıl yapıldığını hiç düşündünüz mü?

ABD’nin en ünlü araç güvenliği değerlendiricisi olan Insurance Institute for Highway Safety, 4 tona kadar olan araçların çarpışma testlerini yapmayı hedeflediği tesisini yakın zamanda yeniledi. Bu, 1.800 kilogramlık ortalama yeni araç ölçeğinin oldukça üzerinde görünebilir. Ancak 4 tonluk yükü, elektrikli bir Hummer’ı veya muhtemelen 2023 baharında çıkacak daha ağır elektrikli Hummer SUV’u test etmek için ancak yeterli olacaktır.

Nispeten hafif Volvo EX90 bile 2.800 kg’a, Mercedes EQS 2.700 kg’a ve Tesla Model S sedan 2.200 kg’a ulaşabilir.

Tüm bu ağırlık, bir çarpışma anında sizi sararsa, iyi bir gelişme olabilir. Daha ağır araçlar daha hafif araçları itme eğilimindedir ve daha ağır araçta bulunanlara daha az enerji aktarılır. EV’lerin ek yükleri daha düşük olduğu için, devrilmelerini zorlaştıran düşük bir yük merkezi sağlarlar.

En çok satan elektrikli otomobiller, IIHS güvenlik derecelendirmelerinde etkileyici bir erken dönem rekorunun keyfini çıkarıyor: Tesla Model 3 ve Model Y, Hyundai Ioniq5 ve Kia EV6 gibi araçlar En Yeterli Güvenlik Seçimi + derecesine sahiptir.Öte yandan Ford Mustang Mach-E, kısmen vasat standart farları nedeniyle standart bir En İyi Güvenlik Seçimi derecesini alıyor.

Elektrikli araçlarda çarpışma testleri nasıl yapılır?

Yukarıdaki görselde de görebileceğiniz gibi IIHS, elektrikli araçları geleneksel araçlarla aynı şekilde test ediyor. Yani kafa kafaya çarpışmalar, çoklu çarpışmalar, tavan bütünlük testleri gerçekleştirilir ve bunların tümü, her senaryoda bir arabanın yolcuları ne kadar yeterince koruduğuna göre fiyatlandırılır. Test ettiği tüm araçlarda olduğu gibi, Bir KONUT için maksimum çarpışma hızı 65km/s ile sınırlıdır.

IIHS, elektrikli araçlarda sürücülerin ve yolcuların yaralanma sıklığının, 2011’den 2019’a kadar klasik araç yolcularında görülenden %40 daha düşük olduğunu söylüyor. Bu, hibrit araçlar için HLDI verilerine benzer bir eğilim gösteriyor. Daha fazla ağırlığa ek olarak, elektrikli araçlar genellikle daha modern ve yüksek teknolojiye sahip oldukları için en son çarpışma önleme ve hayatta kalma teknolojilerine sahip olma eğilimindedir.

Kuruluş, çarpışma testinden sonra, yeni nesil bir EV’nin asla alev almadığını veya termal kaçak yaşamadığını söylüyor. 2009’dan 2014’e kadar ölümcül otomobil kazalarında araç yangınları üzerine yaptığı araştırma, geleneksel ve elektrikli araçlar arasında benzer bir oran buldu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort